joi, 14 august 2008

Caldura mare, mon cher!

Azi am citit http://www.deceiubimbucurestiul.ro/Bucurestiul/20.html si nu am putut sa nu impartasesc si cu voi. Cu siguranta nu as avea acelasi talent de a descrie la fel de bine, dar mai presus decat atat, nu am motivatia necesara.
Cunosc Bucurestii de-alta dat` din filmuletele alb-negru, adevarate comori ale Arhivei Televiziunii Romane. Stiu ca de fiecare data privesc cu atata nesat ca si cum chiar as simti parfumul strazilor "mic-pariziene". Pentru mine sunt doar imagini, pentru altii inseamna o istorie si o nostalgie dulce-amara.
Nu sunt decat o provinciala, ca multi dintre voi, bantuind prin capitala care nu mai are nimic de-a face cu ceea ce a fost si cautand bezmetica acei caini ce se incapataneaza sa poarte si ei un colac in coada.
Respir acelasi aer greu si "ingurgitez" in continuare bucati mari de viata haotica doar in speranta ca totusi intr-o zi imi voi gasi si eu locul si linistea. Cam greu de crezut intr-un oras in care ....nici macar nu poti respira. Adineaori am simtit ca ma innec. Trecerea brusca de la aerul conditionat la temperatura de-afara m-a facut sa cred pentru o secunda ca gata!asta e sfarsitul fratilor! Nu gradele in plus sunt de vina, ci...imbacseala, asfaltul, traficul, nervii tuturor intinsi la maxim si emanand energii negative in atmosfera. Nu credeti in asa ceva? Eu cred!
Visam in orasul meu mic si linistit la un Bucuresti in care totul e posibil. N-am gresit. E adevarat! Aici totul e posibil! Un Babilon pestrit in care fiecare calca peste capul celuilalt ca sa reuseasca sa prinda bucata CARE I SE CUVINE. Da, pentru ca aici toti cred ca li se cuvine orice, totul!
Intr-un an de zile inca nu am reusit sa ma dezumanizez si sufar din cauza asta. Oameni ca mine n-au ce cauta aici. Zilele trecute mi s-a reprosat ca .... nu sunt "pushy enough" (oare asa s-o fi scriind? cuvantul in sine nu stiu daca exista in limba engleza, eu una nu l-am gasit, dar de ce sa vorbim in romaneste cand in engleza suna asa CUL? Si daca nu exista cuvantul, nu-i nimic, il inventam noi, suntem un popor foarte original si inventiv).
Ei bine, acele doua cuvinte pentru mine s-au tradus cam asa : nu esti destul de perversa! (fara conotatii sexuale). Evident : nu stiu sa "musc", sa "ling", sa "latru". Asta este comportament canin! Deci nu detin cheia succesului, deci in zadar spera fata sa isi gaseasca locul si linistea.
Iar afara gradele incing in continuare creierii, nervii si miile de trupuri transpirate, inghesuite, grabite, alarmate si panicate. Eu printre ei. Imi suna in minte o singura propozitie :"Baiete, inca un pahar cu apa!" ( si vizualizez corturile salvatoare implantate in diverse puncte strategice din bunavointa conducerii).

Niciun comentariu: